Brengt make-upgebruik je hogerop in het bedrijfsleven?

Wordt de waardering voor een vrouw onbewust beinvloed door cosmeticagebruik? 

Robert Willemsen heeft hier in zijn boek De Stijl van Succes onderzoek naar gedaan. Aan honderden mensen, verdeeld over verschillende groepen, heeft hij 3 foto’s van dezelfde vrouw laten zien.
Op de ene foto droeg de vrouw geen make-up, op de andere foto droeg ze minimale make-up en op de derde foto droeg ze zware make-up.
Gevraagd werd aan deze groep mensen om de vrouw op de foto te beoordelen op eigenschappen als: “leiderschap, verantwoordelijkheid, organisatievermogen en professionaliteit”.
Resultaat: de foto van de vrouw met minimale make-up scoorde het hoogst, gevolgd door de foto van de vrouw zonder make-up en als laatste scoorde de foto van de vrouw met zware make-up.

Conclusie:
Lichte make-up wordt geassocieerd met vrouwen die het meest effectief functioneren in een bedrijf.
Geldt hier dan toch: minder is meer??

Bent u niet helemaal zeker over uw make-up en laat promotie op zich wachten?? Maak dan eens een afspraak voor een persoonlijk make-up advies.  

Bron: De Stijl van succes – Robert Willemsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Misschien ook leuk .....

  • Kleurenanalyse? Hoe werkt een kleuradvies?Kleurenanalyse? Hoe werkt een kleuradvies? Hoe werkt een kleurenanalyse? Dames, willen we niet allemaal een onuitwisbare indruk maken als we ergens binnenstappen? Maak dan een afspraak voor een kleurenanalyse en je krijgt een […]
  • Mijn doelgroep laten stralen. Wat doe jij tegenwoordig?? Laatst kwam ik iemand tegen met wie ik 30 jaar geleden samen de HAVO doorlopen heb. De vraag die me gesteld werd was: "wat doe jij tegenwoordig"? Ik antwoordde: […]
  • Persoonlijke kleurenanalyse Persoonlijke kleurenanalyse. Heeft u zich ook wel eens afgevraagd waarom de ene kleur u beter staat dan de andere kleur? Of waarom u een bepaalde kleur prettig vindt om te dragen en een […]

Aanverwante berichten