Eerste indruk
| | |

Eerste indruk

Geen tweede kans?

Je hoort vaak zeggen dat je geen tweede kans krijgt om een eerste indruk te maken.
En dat is natuurlijk ook zo.
Daarom is het van belang dat die eerste indruk goed is.

Non verbale communicatie

Komt er iemand een kamer in weet je al en dat weet je al binnen 8 seconden, of je deze persoon nader wilt leren kennen of niet.
Ons brein neemt iemand waar, vervolgens scant het en dit is te vergelijken met een databank, deze persoon razendsnel en verbindt diegene met iemand die we eerder ontmoet hebben en waar we dus ervaringen mee hebben.
De eerste indruk wordt gemaakt op basis van non verbale communicatie; deze persoon heeft immers nog niets kunnen zeggen.

Positieve eerste indruk

Maak je een positieve eerste indruk noemen we dat het HALO effect.
Dan worden er allerlei positieve eigenschappen aan je verbonden.
Het gaat zelfs zover dat, wanneer iemand anders iets negatiefs over je zou vertellen, men dat maar moeilijk kan geloven of misschien zelfs wel zal ontkennen.

Negatieve eerste indruk

Dat noemen we het zogenaamde HOORNS effect.
Daar moeten 8 positieve handelingen tegenover staan en dan pas sta je weer op een nul level van waaruit je weer kunt gaan opbouwen.

Wat beinvloed die eerste indruk?

  • Je taal: woordkeuze, tekst
  • Je stem: intonatie, articulatie en of je hard of zacht praat.
  • Je lichaam: gebaren, mimiek, houding en oogcontact
  • Je kleding: kleur, stijl, make-up en accessoires

Wat kun jij doen?

We zijn nu eenmaal eerder voelers dan denkers: onbewust vormen we een oordeel over die ander.
Je wordt sterker en zelfverzekerder als je je ervan bewust bent hoe je die ander onbewust kunt beinvloeden!
Ervaar daarom hoe belangrijk maar ook hoe gemakkelijk het is om je positief te onderscheiden, juist door stijlvol en correct gekleed te gaan.

Kleuradvies en kledingadvies

Tijdens een kleurenanalyse laat ik je zien wat jouw beste kleuren zijn en hoe je deze kunt combineren, afhankelijk van de gelegenheid zodat je altijd het beste van jezelf laat zien.
Bij een kledingadvies krijg je te horen hoe je jouw sterke lichaamspunten kunt accentueren en jouw eventuele minpunten kunt camoufleren.
Ook krijg je tips over kapsel, bril en accessoires.

button-naar-kleuradvies

Bewaren

Bewaren

Misschien ook leuk .....

  • Kosten per keer principeKosten per keer principe Wat is dat nu weer; kosten per keer principe? Dat wil simpelweg zeggen dat je voor jezelf bepaalt wat de aanschafprijs van een kledingstuk is geweest en hoe vaak je het gedragen hebt en […]
  • 10 tips voor een goede indruk bij sollicitaties Tijd voor een nieuwe baan? Onderzoek wat de dresscode is van het bedrijf waar je solliciteert. Door te gaan "posten" bij het bedrijf of door de website te bekijken, krijg je een aardig […]
  • Mijn doelgroep laten stralen. Wat doe jij tegenwoordig?? Laatst kwam ik iemand tegen met wie ik 30 jaar geleden samen de HAVO doorlopen heb. De vraag die me gesteld werd was: "wat doe jij tegenwoordig"? Ik antwoordde: […]

Aanverwante berichten